محل تبلیغات شما

پیشبرد فروش

پیشبرد فروش (پروموشن) یکی از اجزای ترفیع می باشد و ترفیع چهارمین جزء آمیخته بازاریابی است . آمیخته بازاریابی ، متغیرهای قابل کنترلی هستند که کسب و کارها به کمک آنها می توانند اهداف خود را در بازارهای هدف محقق کنند .

برنامه کامل ارتباطات بازاریابی یک کسب و کار به منظور دستیابی به اهداف برنامه فروش ، ترفیع نام دارد . این برنامه خود شامل تبلیغات ، روابط عمومی ، تبلیغات پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم است .

 

پیشبرد فروش چیست ؟

احتمالا اگر اکنون وارد بازار شوید ملاحظه می کنید که برخی از مغازه ها انواع و اقسام تخفیفات بر روی محصولاتشان قرار داده اند . حتی ممکن است ببینید که یک فروشنده بر روی یک برند بیش از بقیه تاکید می کند . این ها نمونه های کاملی از پیشبرد فروش در عمل هستند .

پیشبرد فروش نوعی تکنیک بازاریابی کششی و مجموعه ای از فعالیت های کوتاه مدت است برای اینکه مخاطبان جذب محصول شما شوند . این کار برای محصول و برند شما ارزش محسوس ایجاد می کند و آگاهی از برند شما را افزایش می دهد .

اگر محصول جدیدی وارد بازار کرده اید و یا محصولی که در بازار دارید توجه زیادی جلب نکرده می توانید به کمک این روش محصولاتتان را در میان مخاطبانتان ترویج کنید .

شما می توانید از تکنیک های متنوعی مانند تخفیف دادن یا تکنیک یکی بخر ، دو تا ببر” و … با هدف جذب مشتری جدید ، حفظ مشتریان قبلی و مقابله با رقبا بهره ببرید . برندها همچنین می توانند واسطه ها و توزیع کنندگان کانال خود را ترغیب کنند تا محصولات بیشتری از آن ها بخرند و فروش محصولات آن ها به مشتریان را افزایش دهند .

 

مزیت روش ها و ابزارهای پیشبرد فروش این است که هزینه زیادی در برندارند به خصوص زمانی که با هزینه های تبلیغاتی مقایسه می شوند . بنابراین برای کسب و کارهای کوچک هم کاملا مفید و موثرند .

 

 

 


انواع پیشبرد فروش

 

دو دسته کلی برای این روش وجود دارد :

  1. پیشبرد فروش مصرف کننده : هرگونه فعالیت پیشبرد فروش که شما انجام می دهید تا خود را به مشتری معرفی و آنها را تشویق به خرید کنید .
  2. پیشبرد فروش تجاری : اگر فعالیت های پیشبرد فروش شما بر واسطه ها و توزیع کنندگان متمرکز باشد به آن پیشبرد فروش تجاری می گویند . در این روش ها توزیع کنندگان و واسطه ها را ترغیب می کنند تا بیشتر بخرند و فروش محصولات شرکت به مشتریانشان را افزایش دهند .

    مثلا شما یک واسطه فروش تلویزیون هستید و شرکت سونی به شما می گوید که اگر ۱۰۰ دستگاه تلویزیون بفروشید به شما ۱۰ درصد تخفیف خواهد داد . طبیعتا انگیزه فروش تلویزیون های سونی در شما بیشتر می شود زیرا ۱۰ درصد فروش تلویزیون مبلغ زیادی می شود .

 


 

تکنیک های پیشبرد فروش

قبل از آنکه استراتژی پیشبرد فروش خود را مشخص کنید لازم است که درباره نوع مشتریان ، درک نیازهای مشتری ، نحوه رفتار مصرف کننده ، نوع و ویژگی های محصول ، بودجه و نیز شرایط رقابت و سهم رقبا در بازار هدف اطلاعات کاملی کسب کنید و سپس استراتژی خود را بر مبنای آن ها طراحی کنید .

در زیر به برخی از تکنیک های پیشبرد فروش که در اکثر صنایع استفاده می شوند اشاره شده است . برخی صنایع مانند کالاهای FMCG ( کالاهای تند مصرف ) ، به دلیل گستردگی کسب و کار و رقابت شدید بسیاری از تکنیک ها را به صورت همزمان کار می برند .

 

– اجازه دهید هر کدام از این تکنیک ها را عمیقا مورد بررسی قرار دهیم :

 

 

    5 درس از کودکان کارآفرینی که بیشتر از شما پول درمی‌آورند

    چالشهای برند آفرینی در ایران

    بهترین راه های ارسال کالا برای فروشگاه‎ های اینترنتی

    پیشبرد ,ها ,های ,، ,روش ,کسب ,پیشبرد فروش ,کسب و ,خود را ,ها و ,واسطه ها

    مشخصات

    تبلیغات

    محل تبلیغات شما

    آخرین مطالب این وبلاگ

    آخرین ارسال ها

    برترین جستجو ها

    آخرین جستجو ها